Blog-pagina

Actie gevraagd

  • 23 maart 2011

De impact van social media wordt wel eens vergeleken met de uitvinding van de boekdrukkunst. Die laatste zorgde er voor dat informatie beschikbaar kwam voor een breder publiek. Je moest wel kunnen lezen en dat was in de begintijd natuurlijk nog maar voor enkelen weggelegd. Social media geeft nu ook de distributie van informatie in handen van het grote publiek. Dat is wederom een enorme verschuiving van de macht.

De gebruikers van die informatie gaan vooral zelf aan de slag met de nieuwe kennis. Deze blog is daar ook een exponent van. Ik zie iets nieuws waarvan ik denk dat het voor andere mensen interessant is en geef die kennis weer door. Al dan niet met een persoonlijke toevoeging. Delen en persoonlijk zijn belangrijke kenmerken van de interactie die door social media wordt gerealiseerd.

Ook het inspireren is belangrijk. En tijdens de workshop van gisteren kwamen hier een paar goede voorbeelden van langs. Want hoe realiseer je dit? Humor en gratis werken altijd, mits relevant. Of stimuleer onderlinge competitie. Kijk maar eens hoe Nissan haar volledige elektronische auto heeft geïntroduceerd in Amerika en Japan. De strijd tussen de continenten is enorm. En bedenk eens hoeveel merkbeleving dit realiseert. Dat kan een super-commercial nooit realiseren. Dit is gewoon ongekend.