Blog-pagina

aNANOlogie II

  • 20 januari 2009

Vorige maand heb ik hier een nieuwe Creatief Denkentechniek gepresenteerd, de aNANOlogie. De kern van deze techniek is dat je op het meest detaillistische niveau naar een product of dienst gaat kijken. Bij SIT neem je de bouwstenen als uitgangspunt, bij de aNANOlogie kijk je zelf naar de onderdelen van de bouwstenen.

Met deze zeer nauwkeurige bestudering ben je in staat de kernkwaliteit van het vraagstuk bloot te leggen. In mijn bijdrage van december stelde ik voor om vervolgens deze kritische elementen te modificeren en zodoende nieuwe producten te bedenken.

Inmiddels heeft mijn ervaring met deze techniek een verdieping van de uitvoering opgeleverd. Wat minstens zo krachtig werkt is om de kernkwaliteit van een specifiek product of dienst toe te voegen aan het product dat om vernieuwing  vraagt. Dit levert aardige verrassingen op. Probeer het zelf maar eens.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen en wie weet kunnen we deze techniek nog verder ontwikkelen.