Blog-pagina

Alphen graaft dieper

  • 15 mei 2012

Deel twee van de creatieve ontwikkelsesssie van de Vereniging Ondernemers Centrum Alphen Aan Den Rijn gaf gisteravond een divers beeld te zien. De Kamer van Koophandels organiseert in het hele land onder de titel ‘Het Nieuwe Winkelen’ bijeenkomsten waarin winkeliers gezamenlijk proberen antwoorden te bedenken op de ontwikkelingen in de markt.

De consument koopt steeds vaker via internet. Het winkelsbestand verandert de komende jaren dramatisch en het economisch klimaat is momenteel ook niet gunstig. Toch zullen ondernemers de toegevoegde waarde van een “offline” winkel  moeten blijven aantonen. En als je kijkt naar wat er allemaal is bedacht in die twee avonden, kan dit ook prima.

De tweede avond stond in het teken van nadere uitwerking van sterke concepten. Hoewel Alphen nog geen centrummanager heeft, is een groep zich alvast in die rol gestapt en een ambitieus plan voor het centrum ontwikkeld. De boel gaat danig op z’n kop gezet worden.

Andere teams hebben online- en offline winkelen opnieuw met elkaar verbonden. De bezoekers van het winkelcentrum wanen zich straks de koning te rijk. En en laatste groep heeft een nieuw concept bedacht om winkelen voor kinderen veel leuker te maken.

De komende tijd vinden deze ‘ Het Nieuwe Winkelen’ workshops overal in het land plaats. Het kan niet anders of de middenstand gaat hier de vruchten van plukken.