Blog-pagina

Alles is interactief

  • 17 februari 2012

‘Alles is digitaal’ is de kop boven een artikel in de Adformatie deze week. Vijf succesvolle, zogeheten, digitale reclamebureau’s uit New York komen aan het woord. Stuk voor stuk presenteren ze interessante eigen best practices. Ieder benadrukt daarnaast dat het nog steeds een zoektocht is. Zoeken naar de talent, strategieën, organisatievorm etc.

Andrew Essex van Droga5 doet toch een poging tot duiding. “Het recept is simpel. Je neemt een relevante gebeurtenis, creëert daar een verhaal omheen, verbindt het aan een merk en communiceert dat door middel van en in een samenspel met alle mogelijke media.” Te simpel, volgens mij, want eigenlijk zegt hij hier niet zoveel mee. En ik mis de focus op de doelgroep al helemaal. Wat de inspirerende campagnes me vooral duidelijk maken is dat het een uitgebreid samenspel is tussen consument, content en merk.

Juist het feit dat de reclamewereld door de digitale revolutie compleet op z’n kop is gezet, spreekt me erg aan. Het kansdenken is nu 100%. Lef en intelligentie samen bieden de grootste succesfactor. Iedere marketeer weet dat hij een complete mindshift moet maken.

En wil je hier wat inspiratie voor en slimme tips, wellicht is dan de workshop Social Media iets voor jou. Op 9 maart staat er weer een gepland.